NOS geeft helaas feitelijk onjuiste informatie over TestVision

 

 

 

 

 

 

Op 20 oktober had de Universiteit van Amsterdam (UvA) een grote inlogstoring, waardoor onder andere TestVision niet bereikbaar was. Er waren geen problemen met TestVision zelf.

De NOS heeft desondanks die ochtend breed gecommuniceerd dat TestVision, het online tentamensysteem van de UvA, een storing had. Naar aanleiding van contacten met de verantwoordelijken van Teelen en de UvA heeft de NOS deze berichtgeving ’s middags gecorrigeerd. Helaas werd er in het NOS journaal om 20:00 uur (prime time) opnieuw melding gemaakt van een storing in het online tentamensysteem van de UvA.

Wij betreuren dit zeer. TestVision onderscheidt zich in de markt door haar uitstekende beschikbaarheid en performance.

Wij doen er alles aan om onze naam op dit gebied hoog te houden. In dat kader zijn we meer dan teleurgesteld over de zorgvuldigheid, de betrouwbaarheid en journalistieke kwaliteiten van de NOS.